عنوان طرح:

شناسنامه طرح……………………………………………………………………………………………………………………………….

بخش اول- مشخصات و سوابق متقاضی:

مشخصات متقاضی…………………………………………………………………………………………………………………………

سوابق علمی و عملی………………………………………………………………………………………………………………………

بخش دوم- بررسی فنی:

1- کلیات و معرفی طرح…………………………………………………………………………………………………………………

2- شرح فر آیند……………………………………………………………………………………………………………………………..

3- مجوزات قانونی…………………………………………………………………………………………………………………………

4- معرفی محصولات/ خدمات…………………………………………………………………………………………………………

5- معرفی و ویژگی های محصولات………………………………………………………………………………………………….

6- میزان و آمار تولید/ خدمات…………………………………………………………………………………………………………

7- میزان و نوع مواد اولیه………………………………………………………………………………………………………………..

8- معرفی و ویژگی های محل اجرای طرح…………………………………………………………………………………………

9- میزان وتخصص نیروی انسانی مورد نیاز………………………………………………………………………………………..

10- فهرست ماشین آلات و تجهیزات………………………………………………………………………………………………..

11- تاسیسات وانرژی……………………………………………………………………………………………………………………..

12- برنامه زمانبندی اجرای طرح………………………………………………………………………………………………………

بخش سوم- بررسی اقتصادی بازار:

1- مشتریان و بازارهای هدف……………………………………………………………………………………………………………

2- نحوه توزیع و فروش محصولات/ خدمات……………………………………………………………………………………..

3- میزان عرضه و تقاضا/ سهم بازار………………………………………………………………………………………………….

4- قیمت فروش……………………………………………………………………………………………………………………………

5- نحوه خرید مواد اولیه………………………………………………………………………………………………………………..

6- بررسی بازار…………………………………………………………………………………………………………………………….

بخش چهارم- بررسی مالی:

1- سرمایه گذاری ثابت طرح……………………………………………………………………………………………………………

2- هزینه های جاری………………………………………………………………………………………………………………………

3- هزینه های ثابت و متغیر……………………………………………………………………………………………………………..

4- سرمایه در گردش………………………………………………………………………………………………………………………

5- هزینه استهلاک و تعمیر و نگهداری……………………………………………………………………………………………….

6- سرمایه گذاری کل……………………………………………………………………………………………………………………..

7- نحوه تامین منابع مالی…………………………………………………………………………………………………………………

8- پیش بینی سود و زیان…………………………………………………………………………………………………………………

بخش پنجم- شاخصهای مالی:

1- در صد فروش در نققطه سر بسر…………………………………………………………………………………………………..

2- نرخ بازگشت سرمایه………………………………………………………………………………………………………………….

3- دوره بازگشت سرمایه………………………………………………………………………………………………………………..

شناسنامه طرح

مشخصات مجری ؛
مجری:خانم
نوع مجوز:-سازمان فنی و حرفه ای
نوع طرح:آرایشگاه زنانه مشخصات اعضای حقوقی ؛
مدیر عامل:-
رئیس هیات مدیره:-
نائب رئیس هیات مدیره:-

خدمات ؛
آرایش زنان زمین و ساختمان ؛
مساحت زمین:50متر مربع
سطح زیر بنا:50متر مربع

تعداد کارکنان ؛
جمع:3نفر
نحوه تامین مواد اولیه و میزان آن ؛
به طور مستقیم از بازار

هزینه های ثابت و متغیر ؛
هزینه های ثابت:
هزینه های متغیر:
کل هزینه های سالانه:
تاسیسات و انرژی ؛
توان برق:در حد متعارف
نوع سوخت:گاز و برق
میزان مصرف روزانه سوخت:در حد متعارف

سرمایه گذاری طرح ؛
سرمایه ثابت:
سرمایه در گردش:
سرمایه کل: نحوه تامین منابع ؛
سرمایه گذاری متقاضی:
میزان تسهیلات مورد نیاز

شاخصهای مالی و اقتصادی طرح ؛
درصد نقطه فروش در نقطه سربسر: میزان اشتغال طرح ؛
مستقیم:3 نفر

آدرس محل اجرای طرح : استان خراسان رضوی-شهرستان مشهد

تلفنهای ضروری تماس :

هدف از اجراء طرح :
تاسیس آرایشگاه زنانه

نام ونام خانوادگی: نام پدر: شماره شناسنامه:

تاریخ تولد: محل تولد: تابعیت:

سوابق کاری و تجربی وآموزشی

شغل/عنوان مدرک/سمت تاریخ اخذ ویا فعالیت مدت کار/آموزش(ماه) محل کار/ آموزش توضیحات

توضیحات:

با توجه به اینکه مجری طرح دارای تحصیلات و تخصص مرتبط بوده و همچنین دارای سوابق کاری و تجربی مفید در زمینه فعالیت طرح را داراست، توان اداره مناسب کسب و کار را دارا می باشد.

مدارک تحصیلی به ضمیمه طرح می باشد.

کلیات و معرفی تولید:
موضوع طرح احداث یک واحد آرایشگاه زنانه می باشدکه شرح خدمات آن به شرح زیر است:

آرایش مو و صورت

طراحی و اجرا مدل آرایش عروس

2-شرح فرآیند

انجام خواسته های مشتری اعم از کوتاه کردن مو و اجرا آرایش وارانه طرح ها قبل اجرا به مشتری طبق روش های مورد تایید

3-مجوزات قانونی:

مجوز مربوطه از سازمان فنی و حرفه ای اخذ گردیده است.

4-معرفی و میزان ارئه خدمات:
جدول میزان و قیمت خدمات(ماهیانه)

شرح خدمات میزان عرضه قیمت واحد(ریال) قیمت کل(ریال)

آرایش معمولی مو و صورت 35 60،000 2،100،000

کوتاه کردن مو 40 20،000 800،000

اصلاح صورت(برداشتن ابرو و بند انداختن) 15 20،000 300،000

رنگ کردن مو 5 50،000 250،000

آرایش عروس 2 800،000 1،600،000

جمع کل فروش ماهیانه 5،050،000 ریال

انواع خدمات و میزان ارائه خدمات این طرح به شرح زیر می باشند:

5- میزان و نوع مواد اولیه:
جدول مواد اولیه و مقدار مورد نیاز طی یک دوره یک ماهه

شرح میزان مورد نیاز واحد سنجش قیمت واحد(ریال) قیمت کل(ریال)

رنگ مو 5 عدد 40،000 200،000

رژ لب
50
عدد
5،000
250،000

مداد چشم
20
عدد
4،000
80،000

ریمل
30
عدد
20،000
600،000

رژ گونه
10
عدد
10،000
100،000

سایه چشم 50 عدد 4،000 200،000

کرم مرطوب کننده 10 عدد 5،000 50،000

پنکیک 5 عدد 5،000 25،000

برس 5 عدد 4،000 20،000

جمع کل 1،525،000

6- معرفی و ویژگی های محل اجرای طرح:

آدرس محل اجرای طرح:خراسان رضوی- شهرستان مشهد-

جهت محل اجرای طرح، مکانی با مساحت 50 متر مربع پیش بینی گردیده است.

موقعیت و ویژگی های محل اجرای طرح:

با توجه به موقعیت مکانی محل اجرای طرح که در مرکز شهر و محلی پر جمعیت واقع گردیده است.

7- میزان و تخصص نیروی انسانی مورد نیاز:

تعداد کل نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح 4نفر می باشد.

جدول پرداخت حقوق و دستمزد طی یک دوره ی ماهه

ردیف سمت تعداد حقوق ماهیانه(ریال ) حقوق سالیانه(ریال)

1 مجری و مدیریت طرح 1 نفر 8،400،000
40،800،000

2 آرایشگر حرفه ای
1 نفر 2،550،000
30،600،000

3 آرایشگر ساده
1 نفر 700،000
8،400،000

جمع کل حقوق ماهیانه 6،650،000

جمع کل حقوق سالیانه 79،800،000

لازم به ذکر است جهت پوشش میزان بیمه پرسنل میزان حقوق با ضریب 1،7محاسبه گردیده است.

آرایشگرساده به طور پاره وقت در این واحد مشغول به کار می شود.

8- فهرست تجهیزات و ادوات مورد نیاز:

جدول تجهیزات و ادوات

ردیف شرح تجهیزات تعداد قیمت واحد(ریال ) قیمت کل(ریال) محل تامین

1 صندلی آرایش 3 500،000 1،500،000

2 دستگاه حالت دهنده مو 1 400،000 400،000

3 سشوار 3 150،000 450،000

4 آینه 12 50،000 600،000

5 بابلیس 3 200،000 600،000

6 قیچی و موچین 10 30،000 300،000

7 تزیینات 1،000،000 1،000،000

8 پنس مو 20 10،000 200،000

9 صندلی مدیر 1 300،000 300،000

10 میز مدیریت 1 350،000 350،000

11 صندلی جهت مراجعین 5 200،000 1،000،000

جمع کل 6،700،000

11- تاسیسات و انرژی:

تاسیسات مورد نیاز شامل آب و برق وگاز و یک خط تلفن در محل اجرای طرح موجود می باشد که پاسخگوی نیاز موجود می باشد.همچنین جهت سرمایش و گرمایش یک دستگاه بخاری و یک دستگاه کولر آبی نیازمی باشد.

12-زمانبندی اجرای طرح:

زمانبندی اجرای طرح

ردیف شرح اجرا زمان مورد نیاز

1 تجهیز و آماده سازی محل 15 روز

2 خرید و نصب دستگاهها
5 روز

3 انجام تزیینات داخلی
10 روز

4 فعالیتهای بازاریابی(تلفنی،آگهی وحضوری)
15 روز

5 سایر فعالیتهای پیش بینی نشده
10 روز

6 جمع 55 روز

با توجه به فعالیت های پیش نیاز و موازی به طور تقریبی 30 روز جهت اجرا و بهره برداری از طرح مورد نیاز می باشد.

بررسیهای اقتصادی طرح را می توان به:

0بازاریابی

0 شناخت ساختار بازار

0 میزان عرضه و تقاضا

0 رقابت و قیمت ها

0 نحوه خرید ومواد اولیه

0 نحوه توزیع و فروش محصول محدود نمود.

برای این منظور ابتدا اطلاعات اولیه جمع آوری شده و سپس بررسیهای اصلی در رشته مورد بحث با توجه به شرایط اقتصادی محل، منطقه استان و یا در صورت لزوم در سطح ملی و بین المللی صورت می گیرد.

مشتریان و بازارهای هدف طرح

اندازه گیری تقاضای بازار به شناخت بازار نیاز دارد. بازار از نظر تخصصهای مختلف،متفاوت تعریف می شود0لیکن از نظر یک مدیر بازار یابی، بازار مجموعه تمام خریداران بالقوه و واقعی است که برای یک کالا یا خدمات وجود دارد. بنابر این اندازه یک بازار به تعداد خریدارانی بستگی دارد که ممکن است برای یک چیز خاص قابل عرضه در بازار وجود داشته باشد. کسانی که در بازار به دنبال چیزی هستند،عموما دارای سه نوع خصوصیت علاقه مندی، در آمد و دسترسی هستند.

لذا در ابتدا باید تعداد مصرف کنندگانی را تخمین بزنیم که نسبت به استفاده از کالا / خدمات ما علاقه بالقوه ای از خود نشان می دهند. پس بازار بالقوه به مجموعه ای از مصرف کنندگان اطلاق می شود که نسبت به کالا یا خدمتی خاص یک نوع علاقه مندی نشان می دهند.

اما تنها اظهار تمایل مصرف کننده برای تعیین بازار کافی به نظر نمی رسد. مصرف کنندگان بالقوه باید برای خرید کالا از توانایی مالی کافی نیز برخوردار باشند. از این رو اندازه بازار هر دو عامل علاقه مندی و سطح در آمد بستگی دارد.

………………………………………

مصرف کنندگان اطلاق می شود که نسبت به یک کالا یا خدمتی خاص علاقه مند بوده، دارای درآمد نیز هستند و همچنین به کالا و خدمتدسترسی دارند.

از سوی دیگر، اگر برای فروش برخی از کالا و خدمات به گروه های خاص، محدودیتهایی وجود داشته باشد، سایر افراد بدون محدودیت، بازار در دسترس واجد شرایط را تشکیل خواهد داد.

حال در این مرحله یک شرکت، بازار در دسترس واجد شرایط یا قسمتهایی از آن را انتخاب می کند. در واقع بازار هدف، قسمتی از همین بازار در دسترس واجد شرایط است که شرکت برای فعالیت انتخاب می کند.

پس از اینکه شرکت تولیدات خود را به این بازار عرضه کرد، آن تعداد مصرف کنندگانی که محصولات را خریداری کرده اند، بازار تسخیر شده شرکت را شامل می شوند.

اگر شرکتی از وضعیت فروش فعلی خود رضایت نداشته باشد، می تواند به اقدامات چندی دست بزند. شرکت می تواند در صد بیشتری از خریداران بازار هدف را به طرف خود جذب کند، یا خریداران بالقوه ای را با شرایطی نسبتا پایین تر هدف قرار دهد، یا فعالیت خود را به بازارهای در دسترس دیگری گسترش دهد و یا با پایین آوردن قیمت فروش اندازه بازار در دسترس را توسعه دهد و سر انجام قادر است با افزایش تبلیغات مصرف کنندگان بی علاقه را به مصرف کنندگان علاقه مند تبدیل کند که در این صورت شرکت بازار بالقوه را توسعه بخشیده است.

1- مشتریان و بازارهای هدف:

مشتریان طرح با توجه به نوع خدمات قابل ارائه به چند گروه عمده به شرح زیر تقسیم می گردند:

1- کلیه بانوان که به صورت دوره ای نیاز به اصلاح دارند.

2- تازه عروسان

2- نحوه فروش خدمات:

نحوه ارائه خدمات به صورت مستقیم بوده

مراجعه مشتری به محل اجراء طرح
جدول میزان و قیمت خدمات(ماهیانه)

شرح خدمات میزان عرضه قیمت واحد(ریال) قیمت کل(ریال)

آرایش معمولی مو و صورت 35 60،000 2،100،000

کوتاه کردن مو 40 20،000 800،000

اصلاح صورت(برداشتن ابرو و بند انداختن) 15 20،000 300،000

رنگ کردن مو 5 50،000 250،000

آرایش عروس 2 800،000 1،600،000

جمع کل فروش ماهیانه 5،050،000 ریال

قیمت فروش:
با توجه به قیمت دیگر رقبا و همچنین توان تخصصی بالای این موسسه سعی گردیده است در کلیه قیمت گذاری ها در حدود20% پایین تر از تعرفه بازار قیمت گذاری برای خدمات انجام گردد .

سرمایه گذاری ثابت طرح:
جدول سرمایه گذاری ثابت

ردیف عنوان سرمایه گذاری(هزینه) مقدار هزینه(ریال)

1 رهن محل اجرای طرح 20،000،000

2 تجهیزات و ادوات
6،700،000

3 مجوزات قانونی
1،000،000

4 دکوراسیون وآماده سازی محل
2،000،000

5 جمع
29،700،000

6 پیش بینی نشده
1،000،000

جمع کل 30،700،000

1- هزینه های جاری:

جدول هزینه های جاری در یک دوره یک ماهه

ردیف عنوان هزینه مقدار هزینه(ریال)

1 هزینه مواد اولیه 1،525،000

2 هزینه حقوق و دستمزد 6،650،000

3 هزینه تعمیر ونگهداری و استهلاکات 285،000+570،000=855،000

4 هزینه سوخت و انرژی وتولید 2،000،000

5 سود تسهیلات 29،700،000

جمع کل
11،335،000

جدول تفکیکی هزینه های ثابت و متغییر کلیه ارقام به ریال

شرح هزینه هزینه متغییر هزینه متغییر
هزینه کل

مقدار درصد مقدار درصد

هزینه مواد اولیه 7،065ه000ریال 100 _ _ 7،065،000ریال

هزینه حقوق و دستمزد 6،580،000ریال 70 2،820،000ریال
30 9،400،000 ریال

هزینه تعمیر و نگه داری 257،292 ریال 100 _
_ 257،292 ریال

هزینه استهلاکات _ _ 514،583 ریال 100 514،583 ریال

هزینه سوخت و تلفن وانرژی 1،600،000 80 400،000 ریال 20 2،000،000 ریال

سود تسهیلات _ _ 266،875 ریال 100 266،875 ریال

جمع کل
15،502،292 ریال 4،001،458 ریال 19،503،750 ریال

هزینه های ثابت و متغییر:

جدول سرمایه در گردش

ردیف شرح مدت مبلغ مورد نظر

1 هزینه مواد اولیه یک ماه

2 هزینه حقوق و دستمزد یک ماه

3 هزینه سوخت و تلفن وانرژی یک ماه 2،000،000 ریال

جمع کل
18،465،000ریال

3- سرمایه در گردش:

4- هزینه استهلاکات و تعمیر و نگهداری :
جدول هزینه استهلاک و تعمیر و نگهداری سالیانه

شرح ارزش دارایی- ریال استهلاک تعمیر و نگه داری

نرخ(درصد) مبلغ هزینه- ریال نرخ(درصد) مبلغ هزینه- ریال

ساختمان و تاسیسات _
_ _ _ _

ماشین آلات و تجهیزات 5،700،000
10 570،000 5 285،000

جمع کل – ریال 570،000 285،000

سرمایه گذاری کل:

شرح هزینه(میلیون ریال)

سرمایه ثابت 86،750،000 ریال

سرمایه در گردش 18،465،000ریال

جمع کل 105،215،000ریال

جمع کل سرمایه گذاری طرح

ساختار تامین منابع و سرمایه:

جدول نحوه تامین منابع سرمایه گذاری طرح

شرح سهم متقاضی سهم بانک جمع کل

مقدار
درصد
مقدار
درصد
مقدار
درصد از کل

سرمایه گذاری ثابت 16،750،000 ریال
20%
70،000،000 ریال 80% 86،750،000 ریال 82،5%

سرمایه در گردش 18،465،000 ریال 100% _
_ 18،465،000 ریال 17،5%

جمع 35،215،000 ریال
33،5% 70،000،000 ریال 66،5% 105،215،000 ریال
100%

پیش بینی سود و زیان:
فروش کل (دوره یک ماهه) 22،650،000 ریال

بهای تمام شده محصولات فروش رفته

هزینه های جاری(دوره یک ماهه) 19،503،750 ریال 19،503،750 ریال

جمع

سود خالص قبل از کسر مالیات 3،146،250 ریال

شاخصهای مالی طرح:

1-9- محاسبه نقطه سر بسر:

%55،9= هزینه های ثابت =100* هزینه های ثابت =در صد تولید در نقطه سربسر

هزینه های متغیر- فروش کل هزینه های متغییر-فروش کل

2-9- نرخ و سالهای برگشت سرمایه:

36% سود سالانه =100* سود سالانه = نرخ بازگشت سرمایه

سرمایه گذاری کل سرمایه گذاری کل

2سال 10ماه = دوره بازگشت سرمایه

سرمایه گذاری کل طرح- سود سالانه + سود سالانه + سود سالانه + سود سالانه + سود سالانه = نرخ بازگشت سرمایه

5(14%+1) 4(14%+1) 3(14%+1) 2(14%+1) 1(14%+1)

1< = نرخ بازده طرح

3-9- شاخصهای بهره وری طرح:

9،13% = 100 * فروش کل/ سود ویژه= نسبت سود ویژه به فروش

3،6%=100* سرمایه ثابت / سود ویژه = نسبت سود ویژه به سرمایه ثابت

نتیجه گیری و پیشنهاد :

با توجه به شاخصهای مالی طرح و همچنین بررسیهای مناسب اقتصادی و بازار طرح ، طرح از نقطه نظر بازار و مالی دارای توجیه مناسبی بوده و سرمایه گذاری در طرح توجیه پذیر می باشد.


5 دسته‌بندی نشده  کل قیمت سود ریال جمع بازار اجرای
قیمت: 100 تومان

برای پیدا کردن مطالب مشابه در این سایت ، از قسمت جستجو استفاده کنید 

کلمه کلیدی را وارد کنید :


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

5

30 (2393)

HYPERLINK “http://vahidsaeedi.blogfa.com/post-3.aspx” رفتارشناسی حیوانات اهلی مقدمه: در طول چندین هزار سال انسان شکارچی و مصرف کننده گوشت می‌باشد. انسان Homoerectus در 400 هزار سال قبل شکار و استفاده از آتش را برای پختن گوشت آغاز ادامه مطلب…

5

30 (2354)

7) بحث با توجه به مصرف رو به رشد فراورده های پروتئینی دریائی در جهان و سمیت بالقوه فلزات سنگین در این ماده مصرفی، بررسی این عوامل به عنوان یک شاخص بهداشتی در دستور کار ادامه مطلب…

5

30 (2252)

کارآفرینی کارخانه ماکارونی مقدمه ماکارونی در حال حاضر به عنوان عنصری پر اهمیت در تامین غذای روزانه مردم دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است . با توجه به این مهم گروهی از پیشگامان آرد ادامه مطلب…

background